söndag, april 05, 2009

EOTD: Carrot Cake


Jag kom på att jag inte visat upp någon sminkning i orange och idag passade det bra eftersom jag har gjort morotskaka i cupcakesformar inför nästa helg. Recept på världens bästa morotskaka kan ni hitta här.
Orange är en färg som jag väldigt sällan använder och flera av produkterna i dagens sminkning har endast testats någon enstaka gång, om ens det. Grönt blev en bra kontrast, även om denna sminkningen liknar torsdagens.

Jag har använt:
- UDPP
- MAC Paint Pot Soft Ochre
- MAC pigment White
- MAC pigment Off the Radar
- MAC pigment Mega Rich
- MAC pigment Copperbeam
- MAC pigment Golder´s Green
- MUS microshadow Sepia
- MUS eyepencil Black
- GOSH eyeliner pen Black Star
- Diorshow Blackout waterproof mascara

Så här gjorde jag:
Basen lades med UDPP, Soft Ochre och White. Sedan applicerades korallfärgade Sepia över hela ögonlocket och suddades med Off the Radar. Mega Rich lades på mitten av ögonlocket och Copperbeam. På övre locket användes Black Star som eyeliner. Black markerade vattenlinjen och vid undre fransraden lades Golder´s Green pigmentet. Sist lades mascara.

Inga kommentarer: