onsdag, februari 18, 2009

EOTD: Copper Peach


Idag ska jag promenera runt Munksjön och luncha med två trevliga kollegor, så därför blir det en mer vardaglig sminkning. Guldig persika och koppar är tillsammans en kombination som fungerar i de flesta tillfällen.
Istället för att använda kajalpenna för att rama in ögat har jag använt en flytande svart eyeliner på ovanlocket.

Jag har använt
:
- UDPP
- MAC Paint Pot Rubenesque
- MUS microshadow Savanna
- MAC pigment Jardin Aires
- MAC pigment Melon
- MAC pigment Pink Bronze
- MAC pigment Maroon
- MAC pigment Heritage Rouge
- MUS liquid eyeliner Black
- GOSH Velvet Touch Truly Brown
- Mirenesse Secret Weapon Original Mascara

Så här gjorde jag:
Jag började lägga en bas av UDPP, Rubenesque och Savanna.
Vid inre ögonvrån började jag med att lägga Jardin Aires som är lite ljust persikofärgad, därefter tog jag det betydligt starkare persikoguldfärgade pigmentet Melon (som jag för närvarande älskar) och sedan lade jag pigmentet Maroon, som är djupt tranbärsfärgat och endast har lite diskret skimmer, i yttre ögonvrån. Jag suddade samman skarven mellan Melon och Maroon med pigmentet Pink Bronze. I allra yttersta ögonvrån ville jag få en ännu djupare färg och valde därför pigmentet Heritage Rouge, som är mycket lik Maroon men som har mer djup.
Vid den undre franskanten lade jag Jardin Aires vid allra innersta ögonvrån, sedan Melon och mötte upp med Truly Brown, fixerad med Maroon.
På övre ögonlocket lade jag eyelinern. Det gäller att vara stadig på handen och personligen tycker jag att det är enklast att först rama in ögat och sedan göra vingen.
Slutligen lade jag mascaran, både på de övre och de undre fransarna.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit via fl, superhärlig blogg. Alltid kul att läsa om skönhet och smink :)

Hit återkommer jag!

Maja sa...

Tack Mela - kul att höra att du gillar bloggen!

Bitte sa...

Snyggt och otroligt fina färger.

Sminkan sa...

Lika snyggt som vanligt!

Maja sa...

SminkJante & Sminkan - tack vad söta ni är!

Anonym sa...

Jättesnyggt verkligen :)

Maja sa...

Tack Sanna :)

Anonym sa...

Kanonfint...;)