söndag, juli 20, 2008

Recension: MAC Solar Bits





Solar Bits från Solar Fields-kollektionen släpptes nu i våras och de här pigmenten är inte riktigt likadana som de i andra i konsistensen, de är nämligen mer krämiga och nästan som små pärlor. Alla är riktigt metalliska och de skiner verkligen på ögonlocket.

Först testade jag Bronzescape, som var otroligt snygg och inte alls så svårjobbad som jag hade hört. Jag blev väldigt positivt överraskad av det fina resultatet.

Därefter testade jag Sunpower, som mer kändes som "stjärnljus-färgad", den var otroligt svårjobbad och resultatet blev faktiskt inte bra. Den t.o.m veckade sig trots min UDPP, och det är den första skuggan som gjort det med den primern. Sunpower och jag funkade inte ihop!

Mina förväntningar på Scatterrays och Black Ore var därför låga, men resultatet blev otroligt vackert! Jag gjorde en sotning med dem tillsammans och även om Scatterays var något mer svårjobbad så blev det riktigt bra och mycket hållbart. Scatterrays ser dessutom nästan persikofärgad ut (lik Paint Pot Rubenesque), men blir riktigt guldig.

Sammanfattningsvis kan jag säga att gillar man metalliska skuggor så bör man testa Solar Bits och gillar man matta skuggor så är de ett no-no. Jag kan förstå att vissa tycker att dessa är svårjobbade, men om man har tid och ork (utan att mörda penseln) så kan man få till ett riktigt glamoröst, snyggt och hållbart resultat. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu om jag ska köpa någon full-size, i såna fall blir det nog Bronzescape.

Bilder från Temptalia.

Inga kommentarer: