söndag, juli 06, 2008

Impulsgrejer

Det här är en grej som säkert är helt självklara för vissa, men har man barn så är det inte helt lätt att göra impuls-grejer på en lördag kväll. Igår hade vi köpt hem lite vin och bestämt oss för att ha en myskväll hemma, men kvart i nio kom vi på att vi ville gå på bio och filmen började kvart över. Jag hade sminkat av mig så det blev en snabbsminkning på 3 min och sen sprang vi bort till Filmstaden mer eller mindre, givetvis började det regna efter ca 5 min och vi tog inte med nåt paraply, men det gjorde inget. Vi kollade på Indiana Jones - filmen igår och den var bra, precis i samma stil som de övriga tre filmerna. Visst är det underbart att ha barn, men ibland saknar jag att kunna göra impulsgrejer. När vi kom hem drack vi vin, åt jordgubbar och tittade på "The Happening", som var riktigt skum och dålig. Sov tills 12 idag! Minns inte när jag sov så länge senast...

Inga kommentarer: