fredag, januari 29, 2010

Tuch och ny rengöring


Idag är det storstädning som gäller för imorgon så blir det barnkalas. Sonen fyllde 4 år förra lördagen och imorgon kommer kompisarna för att fira honom. Det har varit lite lugnt med uppdateringar under veckan, främst beror det på att jag har varit i Linköping ett par gånger och kikat på hus bl.a. Det är förstås alltid roligt att träffa bästaste Anna också!

Min sminkrengöring tog slut igår kväll och när jag handlade på Maxi imorse passade jag på att inhandla en ny, den här gången en rengöringsmjölk för vattenfast smink från Nivea. Hoppas den är lika bra som min vanliga från L´Oreál. 36 kr kostade den så om den är bra är det verkligen ett fynd!

I måndags besökte jag ju Make Up Store i Linköping där jag föll pladask för den vackra microshadown Tuch, men den var tyvärr slut. Idag hittade jag den i butiken i stan så nu är den min! Färgen är så vacker, alldeles perfekt mörkblå med massor av skimmer. Den påminner ganska mycket om den vackraste av Barry M:s dazzle dust, nr 23 Midnight.
Microshadows är annars den sorts skuggor hos MUS som jag tycker minst om, på grund av den stora variationen av pigmentering. Så jag håller verkligen tummarna för att Tuch är en utav de bättre!
Glöm inte bort att Make Up Store har rea just nu, det finns en hel del godbitar kvar (i alla fall här i Jönköping). Bl.a microshadow Crystal Queen, som är en riktigt bra skugga!

8 kommentarer:

Josephine (Makeuponista) sa...

Jag tycker inte att removern biter på all mascara, men det kanske är jag som är otålig, hihi? :)

Maja sa...

Josephine - nej så får du ju inte säga!! Haha.. hoppas den funkar på mig.

Kajsa sa...

Den suger enligt mig :D

Kerstin sa...

Jag tror att Tuch är en riktig hit, den ser jättefin ut! Emma (hos Sminkan) har den, och de sminkningar hon visat med skuggan ser fantastiska ut.

Cecilia R sa...

Cool nyans på skuggan! Riktigt snygg.. :)

Sminkan sa...

Åh, jag vill också ha Tuch! Måste nog ta mig i kragen och åka till stan snart. Den ser ljuvlig ut när Emma använder den och på din bild är den också galet lockande...

Anonym sa...

Snygg skugga du hittat. Ska bli spännande att få se den in action. :)

Dorion sa...

jag har också den färgen på ögonskugga och den är så vacker. älskar den :)