söndag, januari 03, 2010

Recension: Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Palette


Strax innan nyår klickade jag hem den här fina paletten från den härliga webshoppen IaMias - Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Palette. Jag har ju tidigare sagt att jag inte är något större fan av paletter, men den här underbara saken har jag suktat efter sedan den inkom i IaMias sortiment!
Dessutom lämnar jag sonen på dagis redan klockan halv sju på morgonen, så ni kan ju gissa vilken tid jag är uppe och sminkar mig. Då finns orken inte riktigt för att hålla på och leta runt bland en massa ögonskuggor.

Jag är helt kär i min nya palett som består av högpigmenterade skuggor i alla regnbågens färger och flera därtill. Här finns hela färgspektrat representerat och man kan både använda den till både diskreta vardagssminkningar så väl som intensiva festmakeuper. Jag tycker att skuggorna håller hög kvalitet och är jämförbara med andra högpigmenterade märken som MAC och Make Up Store. Skuggorna är även lätta att sudda, även med Urban Decay Primer Potion Sin som bas.

88 Ultra Shimmer Palette kostar 249 kr + frakt 49 kr hos IaMias.
De har även två andra Coastal Scents - paletter i sitt utbud, Warm Palette (som innehåller mer dova och sotiga nyanser som både är matta och skimriga, den är dock något dyrare) samt 88 Piece Palette (som innehåller ungefär samma nyanser som Shimmer men skuggorna har matt och satin finish).

Jag ger paletten högsta betyg och kommer definitivt att önska mig Warm Palette i födelsedagspresent (om jag inte klickar hem den tidigare förstås).

Coastal Scents har ett stort utbud av produkter som går att beställa via deras amerikanska webshop.

2 kommentarer:

Liz sa...

Tack snälla för tipset! Jag ska genast klicka hem en palette till mig själv. Har sneglat på den länge då den har dykt upp lite överallt bland sminkbloggar och på youtube, men om den har så bra pigmentering att den kan likställas med MUS ögonskuggor så är den lätt värd sitt pris! :)

cilla sa...

Vi mste få se några sminknigar med dessa härliga särger, funderar nämligen på att klicka hem en sån där själv =)