måndag, januari 25, 2010

Blixtvisit i Linköping


I förmiddags var jag på en blixtvisit i Linkan, som vissa familjemedlemmar kallar det, dvs Linköping. Där hann jag med en jobbintervju, en liten shoppingtur på stan, en sväng på Tornby Köpcentrum samt lite stadsspaning. Min sambo jobbar nämligen numera i just Linköping och förhoppningen är att vi inom kort ska flytta dit hela familjen.

Under min lilla men effektiva shoppingtur hittade jag lite nya fina grejer på Make Up Store, det blev en eyepencil i den fantastiska djupt marinblå färgen Metallic Sea, en starkt mellanrosa lip pencil som heter Fluffy och så blev det en Microshadow i skogsgrönt med guldglitter som heter A girl´s best friend (egentligen hade jag tänkt köpa Tribecca, men jag tyckte inte att den var så fin i verkligheten och den skulle bli för mesig på mig).
Oturligt nog (men tur för plånboken!) var det ganska utplockat och vissa varor var slut, annars hade jag nog inhandlat ytterligare lite saker. Microshadow Tuch ska jag dock gå på jakt efter här i stan! Några av de nya nyanserna på lipglossen var riktigt snygga, men jag är inte så förtjust i MUS lipgloss så jag skippade dem.

6 kommentarer:

Josephine (Makueponista) sa...

Kul att du var i Linkan idag, utplockat på MUS men vi får varor senare i veckan tror jag. tuch är hur snygg som helst och säljer slut fort, hihi :)

Josephine (Makueponista) sa...

Kul att du var i Linkan idag, utplockat på MUS men vi får varor senare i veckan tror jag. tuch är hur snygg som helst och säljer slut fort, hihi :)

Josephine (Makeuponista) sa...

Sv: Absolut, det ska jag! =)

Emma P sa...

Vilka härliga grejer! Den här skuggan ser jättefin ut. Själv har jag Tribecca och tycker den är grym, men du är ju inte lika ljus som jag så jag kan tänka mig att det gör sig ännu bättre med denna skugga på dig. Kändes den typ likadan som Tribecca i övrigt? Alltså pigmentering och finish och så...

Josephine (Makeuponista) sa...

Hej!
Idag fick vi in Tuch, så nu är det bara att shoppa på =)

linda/bettieli sa...

Läppennan ser fifin ut =), sådär härligt rosa!!