söndag, augusti 03, 2008

Trevlig lördag i Göteborg



Idag har jag spenderat en underbar dag i Göteborg, det blev mycket strosande på stan och en del shopping. Min stora prio var ju MAC - disken på Åhléns City där det förstås fanns mycket fint att titta på och nu har det tillkommit en hel del på önskelistan. Äntligen fick jag köpa MAC Electroflash Mineralize Eyeshadow Duos Fresh Green Mix och Sea&Sky och de är som små juveler i min sminksamling för de är såå fina. Sen köpte jag ett par nya ballerinaskor också.
Det bästa var förstås att träffa käraste vännerna, det var så trevligt! Nästa gång ska vi definitivt dricka passionfrukts-Batidas på Tranquilo igen.
Tyvärr slutade kvällen i kaos, eftersom jag tappade (?) mina nycklar och som bekant befinner ju sig sambon i Stockholm just nu. Så efter en massa letande och många, många telefonsamtal hit och dit och ett missat tåg dessutom fick jag till slut ta bussen hem vid halv tolv och möta upp fastighetsjouren så att de kunde öppna med huvudnyckeln in till vår lägenhet, för en kostnad av några hundra kronor, som inte känns så roliga just nu .
Vart nycklarna nu befinner sig är dock ett obekvämt mysterium och därför sitter jag och bloggar mitt i natten istället för att gå och lägga mig (med en kniv under huvudkudden, som sambon tycker).
Sammanfattningsvis var det i alla fall en jättemysig dag och jag längtar redan efter att åka tillbaka igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en kanonkul dag, trots nyckel incidenten ;)

Anonym sa...

Vilka läckra små godisbitar! :)