onsdag, augusti 06, 2008

Bloggtema: Bad Hair Day


Veckans bloggtema handlar om en dålig hårdag.

Min lejonman har en dålig hårdag varje gång det regnar eller är fuktigt ute för då blir mitt hår lockigt. Jag tycker inte alls om lockar på mig själv men på andra är det jättefint! Tack vare graviditetshormonerna blev mitt tidigare vågiga hår riktigt lockigt och det har hållit i sig. Andra skulle nog ha blivit jätteglada, men jag vill ju ha rakt hår.
Jag använder bra produkter som mitt hår älskar (schampo+balsam+leave in balsam+värmeskyddande+glansdroppar, allt från TIGI) och det har gjort underverk för mitt hår. En av mina viktigaste produkter hemma är förstås min plattång, som är en Ga.m.a.

Om jag har en dålig hårdag försöker jag sätta upp det i en fläta eller slarvig knut så att inte märks så mycket. Ibland funkar det också att spraya lite med Masterpiece från TIGI, då luktar håret ljuvligt gott åtminstone.

Inga kommentarer: