onsdag, juni 18, 2008

Veckans bloggtema v25 - sommar och midsommarsminkning!


Imorgon åker jag till Öland för att fira midsommar bland släkt och vänner så jag passar på att skriva om veckans bloggtema idag och nu medan det är paus i fotbollen.
Temat är: Hur sminkar jag mig under sommaren och om jag har några speciella midsommartips?

Den stora skillnaden för mig i sommar är att jag har börjat använda mineralsmink, men det kommer jag att fortsätta göra även i höst och vinter. Är det väldigt soligt och varmt ute så tänker jag speciellt mycket på att använda så mycket mineralprodukter som möjligt. Färgmässigt använder jag alltid mycket färg, även till vardags så det är ingen skillnad.

Till midsommar blir det en festsminkning förstås, förmodligen med lite glitter och jag har planerat att ha svart och turkosa kläder så sminkningen lär gå i matchande toner.

Här följer några tips på snygga MAC-kombinationer som kanske kan passa till midsommar:
*Chartreuse/Emerald Green/Humid (grön)
*Chartreuse/Golden Olive/Chocolate Brown (grön-brun)
*Mutiny/Cornflower/Belly Bottom Blue (turkos-blålila)
*Mutiny/Teal/Deep Blue Green (turkos)
*Lovely Lily/Violet/Deep Purple (lila)
*Golden Lemon/Old Gold/Gold Stroke (guldbrun)
*Aire de Bleu/Blue/Steel Blue (blå)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh Öland, där har jag spenderat många midsommrar när jag var barn ;) Hoppas du får en underbar helg...