söndag, juni 01, 2008

Officiellt sommar

Idag är det den första juni och officiellt sommar! Dessutom har det ju varit en helg med underbar sommarvärme. Igår kväll invigde vi vår nya grill och då vår lille A hade somnat satt jag och sambon på balkongen och njöt av den härliga kvällen.

Dagens sminkning är en lätt mineralmakeup med foundation från id, illuminazing powder från Mine, rouget Flowers från id, Tri Brow color från Make Up Store till ögonbrynen och så Hypnose - mascaran från Lancome. Mer smink än så behövs inte om man ska vara ute i solen!
Jag kommer för övrigt vara extremt noga med solskyddskräm i sommar, pga soleksemen som kommer som på beställning så fort solen kommer fram. Jag brände ju mig ordentligt den sommaren när jag var mycket i Tarifa, Spanien.

Tarifa är övrigt ett ställe som jag längtar tillbaka till.

Just nu lyssnar jag på: "Curly Sue" med Takida.

Inga kommentarer: