söndag, juni 29, 2008

Recension: I.d Bare Minerals Foundation Spf 15 Sunscreen


Idag är det recensionsdag i bloggnätverket och vi ska recensera en produkt som innehåller solskyddsfaktor. Jag har inte särskilt många såna produkter insåg jag när jag funderade på vad jag skulle skriva om, så jag kommer att recensera I.d Bare Minerals Foundation Spf 15 Sunscreen.

Jag har nu använt denna foundation ett tag och jag är helt fast! Jag kommer nog aldrig gå tillbaks till flytande foundation igen. Det sägs att I.d foundations och alla andra produkter appliceras bäst med deras egna borstar. Jag använder deras Flawless Face Gold Brush och även en kabuki från ett annat märke, jag märker ingen skillnad. På sommaren tycker jag att man ska försöka låta huden andas så mycket som möjligt och ska man använda smink under soliga dagar så är just mineralsmink väldigt bra. Dessutom är det ju bra att en foundation innehåller just solskyddsfaktor, även om den inte är så hög - så om man är känslig bör man använda ett kompletterande solskydd.

I.d foundations täcker väldigt bra och beroende på vilken borste och teknik man använder kan man få lätt täckande till fullt täckande resultat. Vill man ha en riktigt matt yta så bör man också använda mineral veil, ett transparent puder.
Mitt betyg: 5/5

2 kommentarer:

bella sa...

Hej!Önskar hett att jag kan få ID att funka för mig då jag är tilltalad av tanken på ett renare makeup. Har dock problem med att porerna synliggörs rejält även på ställen som jag inte upplevt som "problemområden". Har använt primer, provar att dutta in pulvret med kabukiborsten istället för cirkelrörelser men porerna syns ändå mycket. Har du något annat tips? Mvh Bella

Anonym sa...

varfor inte:)