söndag, mars 01, 2009

Recension: TIGI Headshot Schampo & Conditioner


För ett litet tag sen köpte jag ju nytt schampo och balsam. Nu är det dags för att recensera dessa då jag hunnit testa dem tillräckligt länge nu och det här är en hyllningsrecension:

Precis som alla andra TIGI - produkter luktar Headshot gudomligt gott, både schampot och balsamet doftar sött men friskt av mintchoklad med sporadiska inslag av jordgubb, vilket inspirerade den här sminkningen. Doften dröjer sig kvar i hela badrummet en lång stund efter att man har duschat klart dessutom. Schampot har dessutom en något kylande effekt för hårbotten, precis som andra mintiga schampon. Balsamet gör håret extremt mjukt.
Håret blir verkligen fräscht och lätt (känslan är verkligen "easy, breezy") med tillförd extra glans. När det gäller styling så bara glider plattången fram och så enkelt har det aldrig förr varit att platta. Det märks att det återfuktar väl då jag inte kände något behov av att tvätta om det förrän på femte dagen.
Headshot är absolut mina nya hårfavoriter och de bästa produkterna för min långa, tjocka lejonman inom sina respektive kategorier.

Headshot finns att köpa på t.ex Baresso, HQ Hair eller utvalda frisörer som säljer TIGI - produkter. Twinset för 2x750 ml flaskor kostar 429 kr hos Baresso.

1 kommentar:

rebecca sa...

tror du det är något för mig med ganska tunt hår? :o ska nämnligen färga hos frissan så behöver bra vård för håret!