fredag, mars 06, 2009

Mascara - lyx och budget

Nu är det dags för ny mascara igen och den här gången föll valet på min säkra favorit - Lancome Hypnose. Jag har under det senaste halvåret använt främst Mirénesse - mascarorna, både Original och Super Volume, som har varit väldigt bra, men ingen ger sådana fransar som Hypnosen. Jag hittade den till riktigt bra pris, 169 kr, på NordicFeel, som även har ganska bra priser på parfymer. Andra mascaror i samma prisklass som jag gillar är Diorshow Blackout och YSL Effect Faux Cils. Samtliga mascaror ligger normalt i butik runt 250 - 270 kr, men via nätshopping kan man oftast hitta dem betydligt billigare.

På budget - nivån så har jag alltid tyckt bra om Max Factors Masterpiece Max och även Masterpiece. Jag vet inte om det har varit nåt fel på det senaste exemplet eller om mina fransar bara inte gillar Masterpiece numera, men den senaste mascaran har helt enkelt inte fungerat alls bra. Jag har normalt ganska uppåtböjda fransar och använder alltid ögonfransböjare, men så fort jag har tagit på mascaran så har fransarna blivit väldigt raka. Det blir helt enkelt inte fler Masterpiece för min del!
Ett annat märke som jag tycker har flera bra och prisvärda mascaror är L`Oreál.
Cirkapris för dessa mascarorna är 100 - 150 kr i butik, men kolla gärna efter kampanjer då priserna kan gå ner till under hundralappen.

Mina rekommendationer: Tänk på att aldrig använda en mascara som är mer än 6 månader gammal pga alla bakterier som frodas. Personligen byter jag oftast var 3:e månad, men det beror mest på att mascaran tar slut. Använd alltid din egen mascara, det är stor risk att man kan drabbas av en ögoninfektion eller annat otrevligt om man lånar någon annans.

1 kommentar:

Bitte sa...

Mascaror är en djungel, det är så svårt att hitta rätt.