torsdag, mars 19, 2009

Highlighter-favoriter

Just nu pågår det en diskussion om highlighting-skuggor både på Pret-ty och lite bland bloggarna också. Därför vill jag visa upp några av mina personliga favoriter som jag använder för att highlighta med. Ögonskuggorna använder jag för att highlighta på olika ställen i ögonområdet.
För att highlighta på andra ställen i ansiktet, t.ex på näsa, haka och kindben använder jag gärna MAC Mineralize Skinfinish Goldspill, I.d Gold Gossamer, MUS Wonder Powder eller någon annan liknande produkt.

De flesta av mina favoritskuggshighlighters kommer från Make Up Store och är microshadows. De är av pärlemotyp och innehåller inga glitterpartiklar utan ger bara ett vackert skimmer. Alla skuggorna passar dessutom också bra som basskuggor, även de med mer färg eftersom färgen blir diskret.

På bilden ovan:
Rad 1: Snövita Satin, ljusgröna Green Tea, ljusguldiga MAC Starflash e/s Dreammaker.
Rad 2: Ljusbrunbeiga Brown Sugar, ljusrosa Cotton Candy, champagneguldiga Savanna (nu ser ni att jag faktiskt använder mina produkter också).
Rad 3: Guldiga Pharao, ljusblå Ballade, champagnefärgade Muffin (storsäljaren).
Rad 4: Eyedust Goldglow (vitguldig), cybershadow Meteor (äggskalsvit), eyedust Crystal (silvervit med mycket glitter).

Inga kommentarer: