lördag, oktober 24, 2009

Nya vinterfavoriter från MAC


En av mina svagheter i sminkväg är mörkt lila, glittrande sotningsskuggor. Favoriten Top Knot införskaffades i april och jag hade svårt att tro att det någonsin skulle komma en skugga som kunde matcha den, men nu har det ju gjort det. I MAC:s kollektion Style Black, som finns ute i de svenska diskarna just nu, finns fyra Mineralize Eyeshadows varav den som heter Young Punk är just mörkt lila och glittrande.
MES är inte riktigt mina favoriter, de är alltid väldigt vackra men av någon anledning så används de inte fastän jag har samlat på mig ett litet gäng ur olika kollektioner.
Jag hade tänkt hoppa över Style Black, men när jag fick syn på Young Punk så kunde jag självklart inte motstå ett inköp. Den här kommer definitivt att användas!

Samtidigt som Style Black släpptes så kom också Dazzleglass Creme, och eftersom jag älskar My Favourite Pink-glosset var jag tvungen att införskaffa nyansen Do It Up också. Do It Up är en blandning av hallonrött och cerise, en helt underbar nyans till oss som har lite mörkare hudton. Vad jag gillar bäst med Dazzleglass Creme, förutom mjukheten och glitterpartiklarna, är att färgen blir skir men ändå går att bygga på så att det ger perfekt täckning.


Inga kommentarer: