lördag, oktober 31, 2009

Dagens craving: Blue Sorcery


Dagens craving är MAC Mineralize Eyeshadow Blue Sorcery som släpps i julkollektionen Magic, Mirth & Mischief, vilken landar i de svenska diskarna den 15 november. Även detta året innehåller julkollektionen ett gäng MES, som enligt de amerikanska bloggerskornas recensioner ska vara de mest pigmenterade hittills. Se swatches och övriga skuggor här.
Blue Sorcery är perfekt turkos (tänk sjöjungfru eller resekatalogernas bilder av tropiska hav) med en halvmåne av vitsilvrigt glitter. Den där glitterskåran är, enligt min erfarenhet av tidigare MES, dock inte så mycket att hänga i julgranen.
För min del är denna skugga ett absolut måste-tillskott till min ögonskuggesamling!

2 kommentarer:

Kerstin sa...

alltid kul med tillskott =) Min lillasyster hade köpt med sig samma skugga från USA. Det var kul att kolla in den i verkligheten, för den är vääldigt fin!

Maja sa...

Kerstin - ja den ser väldigt fin ut, den måste jag ha!