onsdag, september 24, 2008

Trist.

Som ni vet så råkade jag ju ut för ett dåligt byte i förra veckan med en annan medlem på forumet. Idag blev jag kontaktad av en annan medlem (som vet att jag skriver detta), som berättade att hon hade råkat ut för samma sak... med samma vara!! Det gäller samma medlem och exakt samma grej.
För mig känns det helt sanslöst. Om man får klagomål på en vara inte f-n skickar man den i samma skick till någon annan! :o
Jag fick tillbaks min glittereyeliner idag med en massa prover som kompensation, men det här känns verkligen inte bra och jag kommer att vara extremt noga med vilka jag byter (om jag ens kommer göra det mer) framöver.
Dags för ett omdömessystem?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men.. Om bytet har gått tillbaka mellan dig o den andra personen, varför hålla på och skriva om det ännu en gång. Nu måste det väl ändå vara mellan den nya bytaren o den som skickat varan som bollen ligger.. Eller...

Maja sa...

det här kan ju uppenbarligen fortfarande drabba andra medlemmar och det tycker jag att de har rätt att veta.

Anonym sa...

Sant.. du menar att samma person "lurat" flera personer?

Anonym sa...

Jag tycker att sådana här saker ska lösas mellan de 2 medlemarna som det gäller. Bara dumt att blanda in andra som dessutom bara får höra din sida av saken. Du skrev ju själv i det förra inlägget att du fått tillbaka din vara plus extra grejor som kompesation, borde inte du sätta punkt för detta då..

Sminkan sa...

Låter inget vidare...
Jag har bara bytt nagellack mot nagellack och vet inte om jag skulle våga mig på att byta t.ex foundatons eller hudvård. Något läppgunk har jag nog fått i byte men det har varit okej de gångerna. Men det är verkligen i undantagsfall jag bytt så.
Nu byter så många och så mycket att jag också tror man måste hitta ett omdömessystem snart.

ShopaholicNumberOne sa...

Verkligen tråkigt att höra! Hoppas att du vågar byta ändå i framtiden, och att de bra bytena överväger det här dåliga. :(

Maja sa...

Anonym - jag tror att du känner dig träffad?

CrazyNails sa...

Ett omdömmes system skulle vara bra

Evelinas blogg sa...

Helt rätt att du skriver om det, helst vill man ju veta vem det är också så man inte råkar ut för samma sak själv... Klart man vill bli varnad! :)

Anonym sa...

Jag gillar inte tanken med ett omdömessystem. Det kan ju faktiskt vara så att någon bara vill jäklas! Ja, jag vet - 9 av 10 medlemmar är genomärliga, men det finns såna människor. Exempel: Tradera.
Dessutom finns det redan en tråd på Pret-ty om byten som har funkat bra. Man kan läsa sig till en del där.
Bra att du fick detta usla byte tillbaka. Jag fattar dock inte att människan bytte samma sak med *****.
Dålig stil!

Anonym sa...

Tycker det är bra att du varnar, personen i fråga som uppenbarligen klantat sig får ju skylla sig själv. Skall man byta måste man ha fräscha grejer och då får man se till att fixa det i så fall.