tisdag, september 30, 2008

Bloggtema: Lösögonfransar, glitter och glam


Strax dags för final i "So you think you can dance", snyft för att säsongen redan är slut!
Visste ni förresten att deras make up-team var Emmy - nominerat i år?

Veckans bloggtema kommer från Rocketqueen och det handlar om lösögonfransar, glitter och glam. Vad är min syn på detta?

Lösögonfransar blir det dock alldeles för sällan numera, under min utbildning hade vi det nästan varje dag och jag har ofta använt det då jag har jobbat på Make Up Store. Många tycker att det är svårt att sätta fransar (jag tycker personligen att det är svårare att sätta på mig själv än på andra), men det är en träningssak. Man kan göra otroliga effekter med både singelknippen och galna fransar. Mina personliga favoriter är strassbelagda och heter Holiday Circus, finns på MUS.

Glitter är roligt och jag älskar glitter men min glittrigaste period är nog förbi. Jag använder nästan alltid nån form av glitter i festmakeup, som eyeliner eller som effekt. Lösglitter fäster jag helst med MUS glitterskugga Twinkle Eyeshadow och rullas på med tops. Favoriter är MUS guldiga Super glitter och MAC:s turkosblå Jewelmarine, min favorit-twinkle heter Amazonas.
Något som ni förmodligen vid det här laget redan vet är att jag fullkomligt älskar glittereyeliners och äger ett 40 - tal, de flesta kommer från MUS. Snyggast tycker jag är att lägga glittereyelinern i en kontrastfärg t.ex färg till sotat. Favoriter är MAC Peacock (ja gissa färg) och MUS Black Gold (som tyvärr har utgått).

Glam förknippar jag med 40/50 - tals looker och djupa sotningar, gärna i svart och guld. Det ska helst ha det där lilla extra med flirtiga fransar, svepande eyeliners, snygga kindben och perfekt målade munnar.

Inga kommentarer: