torsdag, september 11, 2008

Bloggtema: Höstens kollektioner

Jag har varit lite dålig på att uppdatera nätverkets bloggteman, men här är i alla fall temat för vecka 37: Vad köper du av höstens kollektioner? Frågan kommer från Sublim.

Mycket höstnytt är ju redan inköpt, som ni har sett under de senaste veckorna.
Dazzle dustet Winterberry från Barry M var en höstnyhet, likaså rouget Dolce Vita från NARS.

Make Up Stores Whisper-kollektion imponerade inte så stort på mig och jag betvivlar att jag kommer köpa så mycket mer ur den (förutom eyedusten Nightmare som redan är inköpt och det beror endast på att jag har en kraftig rabatt), det mesta var någon nyans ljusare eller mörkare än befintliga skuggor i deras sortiment. Däremot kommer jag att köpa höstens nya eyepencils, en grön som heter Sparkling Smaragde (?) och en lila som heter Violet nånting.

Body Shops mineralnyheter verkar spännande och jag ska gå förbi så fort lönen kommer.

MAC:s höstnyheter är det som har känts mest intressanta. Overrich - pigmenten är helt gudomliga i pigmentering, finish och dessutom otroligt lättjobbade, det är flera utav dem som jag vill ha i fullstorlek. Från Cult of Cherry var det bara Cherry Blossom-glosset som jag ville ha och det använder jag varje dag nu. Tempting och Deep Truth ingår ju i olika paletter, men det är bara just de skuggorna som jag vill ha så då köper jag hellre dem separat, är inget fan av paletter. Nu ser jag främst fram emot Suite Array - pennorna och MAC for Ungaro.

Urban Decay har släppt en hel del nyheter också och efter löning ska jag titta lite närmre på vad jag kan tänkas behöva utav dem ;).

1 kommentar:

Elina sa...

Inhandlade Urban Decays eye primer igår ($16 på Sephora). Är väldigt nöjd än så länge! Rekommenderas! ;)