måndag, december 22, 2008

Bloggtema: Rosiga kinder


Bloggtemat för den här veckan handlar om rouge och rosiga kinder.


Ett rouge i en klädsam som är applicerat på rätt sätt i lagom mängd gör underverk för ansiktet. Ibland kan det räcka med bara lite rouge för att man ska se härligt rosig och superfräsch ut.
Jag älskar rouge och har hur många som helst i olika nyanser, här är mina favoriter:

NARS blush har en helt fantastisk hållbar och pigmenterad formula och det var en av de produkter som jag rekommenderade i Amelia. Detta beroendeframkallande rouge finns både matta, skimriga och till och med glittriga färger och totalt sett över 25 olika nyanser. Jag älskar NARS, nackdelen är bara att märket inte finns på den svenska marknaden. Enklast att klicka hem den är från Kiss and Make Up NY eller HQ Hair, ca pris är 25 USD.
Mina favoritnyanser är persikofärgade Orgasm, guldbruna Luster och rosiga Dolce Vita.

I.d Blush är underbara och smälter in på huden med ett underbart resultat, allra bäst blir det på en bas med mineralfoundation förstås. En nackdel med I.d blush är det kan vara lite trixigt att få fram lagom mängd så att man får jämn färg på båda sidorna. Som alltid när man jobbar med puderprodukter är det bra att ha t.ex en kakelplatta att jobba på. Priset ligger på ca 260 kr.
Mina favoritnyanser heter hallonrosa Flowers, brunrosa Naughty Naughty och bubbelgumsrosa Pure Charm.

MAC mineralize blush är mineralbaserat rouge i fast form och otroligt pigmenterade, som dyker upp i MAC - diskarna med jämna mellanrum som de andra fantastiska mineralize produkterna. Jag använder en s.k skunkborste för att få ett snyggt och jämnt resultat, men man vara lätt på handen då dessa rouge ger riktigt mycket färg. Om ni hittar ett mineralize blush så är det definitit ett bra köp! Ca pris 250 - 300 kr (minns ej exakt).
Mina favoriter är de tre nyanser som jag har och de heter Gleeful, Merrily och Lovejoy.

GloBlush är en produkt som jag använder nästan dagligen. Det är ett mineralrouge i fast form, som liksom de övriga har en otrolig pigmentering och hållbarhet. Det är mycket lättapplicerat och håller sig väldigt snyggt hela dagen, vilket gör att jag tycker att det passar bra som ett vardagsrouge, en närmare recension kan ni hitta här.
GloBlush finns hos bl.a Satine och Accessora, cirkapris är 245 kr.
Hittills är den fräscht rosa nyansen Papaya den enda som jag har testat och det kommer att bli fler framöver.

Inga kommentarer: