onsdag, juli 09, 2008

Bloggtema: Röda läppar


Jennifer Lopez

Bloggtema för vecka 28 är röda läppar. Visst är det otroligt snyggt på vissa och mindre klädsamt på andra. Att måla en perfekt röd mun är också svårt, då det ofta krävs korrigering med läppenna och noggrannhet på millimetern så att munnen inte ska se sned eller annat ut.
Personligen sätter jag helst färg på ögonen och mindre färg på läpparna så röda läppar är något som jag aldrig har! Jag känner mig inte bekväm med starka läppstift eller glans, även om jag egentligen passar i det.
På Make Up Store finns många läppstift, lip gloss pots och gloss lips i röda toner men inget som jag tycker blir riktigt blodrött. Ett rött läppstift som jag har hört att många gillar är däremot MAC:s Russian Red.


En av de kändisar som jag tycker passar allra bäst i röda läppar är Christina Aguilera.

Inga kommentarer: