onsdag, juni 13, 2007

Sminktips till solbrännan


Äntligen har jag min efterlängtade eyedust Grass i min samling nu =). Den är ganska matt för att vara en eyedust men har en så snygg grön färg!
Här kommer ett litet tips på en snygg make up till solbrännan:

Lägg microshadow Muffin (ljus champagne) eller microshadow Touch (vit som blir ljust guldig vid applicering) in till ögonvrån och längs med näsbenet upp till ögonbrynen och som highlighter.
Använd microshadow Bronze (bronsfärgad förstås) alternativt cybershadow Valley (samma färg nästan) eller eyedust Lounge (mörkt guldig) som mittenfärg på ögonlocket.
Sota med microshadow Choco D´Or (brun med guld). Mitt tips är att använda en liten pensel t.ex MUS #104 som är min nya älsklingspensel för just sotning.
Sudda så att det inte finns några skarpa kanter!!
Avsluta med microshadow Scirocco (mörk plommonlila) som eyeliner, appliceras bäst med en angle brush (snedskuren pensel) och massor av mascara förstås!

2 kommentarer:

Maja sa...

testing

Anonym sa...

rolig blogg Maja :) du bara MÅSTE sminka mig någon gång, jag är ju tyvärr helt hopplös med det där och har ingen koll alls. Men jag kanske kan lära mig lite av din blogg. :) Puss o kram på dig, Malin