tisdag, juni 12, 2007

Mineral Make Up

Mineralsmink har ju under det senaste året, kanske halvåret, fullkomligt exploderat i popularitet. Vad är egentligen grejen med mineralsmink? Det ska vara så vårdande och bra för huden att man till och med kan sova med det.
Jag har endast testat ett märke av mineralsmink, HH Minerals från www.stenmantrading.se. Då beställde jag 12 st ögonskuggsprover som levererades i återförslutningsbara påsar. Jag tyckte knappt att ögonskuggorna syntes på mig så jag var inte nöjd med deras produkter. Sedan dess har jag hållit mig ifrån mineralsmink.
Nu under sommaren när det är 25 - 30 grader utomhus och stekande sol känns det inte särskilt fräscht att gå spacklad med foundation, concealer, puder, ögonskugga.. you name it. Fast jag vill inte heller gå helt osminkad.
Så nu ska jag ge mig in i mineralsminkvärlden igen.. Har beställt prover ifrån Mine Minerals www.mineminerals.se (5 st prover för ynka 26 kr inklusive frakt) och mailat angående prover ifrån Lily Lolo på Waterbellies.se. Mine Minerals hade helt underbara färger!!
Så det ska bli intressant :)

Inga kommentarer: