fredag, juni 08, 2007

Invigningsfest och sminklektion

Festen i lördags var rolig. Jag var där med min kusin Sofia. Vi kom då första modevisningen var halvvägs igenom. Jag trodde faktiskt att det skulle vara en modevisning av lite högre klass, vissa sminkningar var häftiga och andra inte. Man såg inte så bra heller tyvärr.
Några utlovade goodie-bags syntes inte till, det var en liten besvikelse. Annars var det bra fart på festen, men efter midnatt kunde man knappt röra sig inne på Centrum.

Igår var jag på sminklektion på Make Up Store. Det var en tjej som hette Hanna, som var utbildad i Los Angeles på Joe Blasco (har för mig att det var den skolan). Hon var i alla fall duktig och gjorde en jättefin sminkning med sotade ögon i svart och guld. Jag blev väldigt nöjd med ögonbrynen, rouget och läpparna också. Hon provade också lite produkter som jag inte hade testat innan t.ex wonder powder.
Tyvärr blev jag tvungen att ha med mig min lilla 16 månaders son under sminklektionen. Sambon skulle komma och hämta honom efter jobbet, men han fick jobba över. Ett stort plus till Jessica (som äger Make Up Store Jönköping), eftersom hon tog hand om Adam en liten stund och gav honom kex.

Det blev förstås nya inköp! :D
*Liquid Foundation Sand (jag föredrar ju Matt Foundation men de hade inte den i rätt färg)
*Foundationssvampar non-latex
*Microshadow Bronze (bronsig förstås)
*Microshadow Touch (vit med mycket guld)
*Cybershadow Valley (nästan samma färg som Microshadow Bronze)
*Eyedust Lounge (guldbronsig)
*Gloss lips Clue (ljust ljust rosa, ger ett väldigt naturligt intryck)
*Ögonskuggsborste i äkta hår #104 (mini)

När jag kom hem insåg att jag hade glömt att köpa Microshadow Velvet som jag längtat efter!! Så irriterande.. men den får bli ett inköp vid nästa besök på MUS.

Just det, i brevlådan ramlade det även in ytterligare en ögonskugga (inköpt från Tradera) igår - eyedust Curry - som är exakt som den låter currygul.

Inga kommentarer: