söndag, februari 24, 2013

Inte utan mina...

... hudvårdsprodukter!

Jag har blivit en frälst Dermalogica-användare sedan jag började använda dessa underbara hudvårdsprodukter förra året. Det var i samband med bröllopsförberedelserna som jag bestämde mig för att testa och jag har inte ångrat mig en sekund.

Jag har genom åren testat hur många krämer och ansiktsvatten som helst, men ingenting har varit riktigt bra. Jag har väldigt torr hy och det har varit svårt att hitta en ansiktskräm eller rengöring som t.ex inte svider. Sedan upptäckte jag Apotekets rosa parfymfria serie L200 som fungerade bra, men min hy mår så mycket bättre sedan jag bytte märke. Dermalogica är ett betydligt dyrare märke men det är verkligen värt varenda krona.

Jag beställer mina produkter från den engelska webshopen Jersey Beauty. För den som är sugen att testa men som inte vill lägga ut massor av pengar direkt kan jag tipsa som Skin Kits för £25 där man får ett bra set med produkter i travel size. Kitet räcker ca 3 veckor - en månad med normal daglig användning. Vid varje beställning får man dessutom välja fem stycken samples, t.ex ansiktsmasker, serum o dyl.

 
Fr v: Essential Cleansing Solution 250 ml (,5), Intensive Moisture Balance 100 ml (£51), Multi Active Toner 250 ml (£25, 6),
Skin Prep Scrub75 ml (£26), på den främre raden travelsize av Intensive Eye Repair och Gentle Cream Exfoliant
samt två samples av Precleanse och Skin Renewal Booster.

Inga kommentarer: