fredag, augusti 10, 2007

Favoriter

Nu ska jag lista min absoluta favoriter bland Make Up Stores produkter:

*Cover All Mix - en mycket bra och täckande concealer som finns i två varianter; en ljusare och en mörkare (jag har den mörka). CAM innehåller tre olika concealers för olika partier i ansiktet, vilket gör det smidigt att ha dem i samma burk. Den är även mycket dryg och håller lääänge.

*Tri Brow - tre stycken ögonbrysskuggor i samma burk är helt perfekt. Ögonbrynen gör ju trots allt så mycket för ansiktet! Tri Brow är väldigt pigmentsrik och appliceras enklast med en snedskuren pensel. Den mörkaste färgen får man dock vara mycket försiktig med (inte ens jag använder den särskilt mycket), den fungerar även som eyeliner.

*Gloss Lips Clue - gloss lips är ett bra, pigmentrikt och longlasting läppglans. Jag föredrar färgen Clue, som är mycket, mycket ljust rosa men ger en nästintill transparent färg, som vardagsglans. Till fest använder jag gärna ett mer färgstarkt gloss lips över läppstift för extra glans.

*Glittereyeliner Black Gold - glittereyelinern Black Gold är svart och guldig, vilket också är Make Up Stores signaturfärger. Den är helt underbar och fungerar till alla slags sminkningar (möjligen med undantag för gråa skuggor). Glittereyeliners gör sminkningarna lite roligare och Black Gold är den bästa.

*Blush Peach - rouge gör så mycket för utseendet! En vardagsfavorit är färgen Peach som ger diskret, persikofärgade kinder.

Av skuggorna har jag mycket svårt för att välja favoriter så jag får helt enkelt lista mina just-nu-favoriter:

*Highlighter - microshadow Pharao
På sommaren är det snyggt med en guldig highlighter till solbrännan (eller till mörkare hudtoner). Pharao ger den perfekta färgen!

*Multifunktion - microshadow Sirocco
Den mörkt plommonlila Sirocco är min favoritsotningsskugga och jag använder även den mycket som eyeliner. Den funkar också som ensam skugga. Sirocco är ett måste i sminkväskan!

*Cybershadow - valen faller på sommarsnygga Pirate (guldig) och Valley (bronsig)

*Eyedust - Pix (lila) och Lounge (guldig)

Inga kommentarer: