onsdag, mars 13, 2013

Korall - vårens favorit

Just idag känns våren väldigt långt borta eftersom jag vaknade för en stund sen och då har vintern gjort sitt återtåg med full kraft, det har snöat massor och snöar fortfarande.

Jag längtar efter våren! En av mina favoritfärger på våren är korall. Såväl på kläder som i sminkväg, framförallt korallfärgade rouge och lippies. Fina accentfärger till korall är turkost, gult och limefärgat.

MAC har precis släppt kollektionen Archie's Girls (baserat på den karaktärerna i den serien som på svenska heter Acke). Kollektionen var enligt mig inte sådär fullsmockad med "must-haves" som MAC:s kollektioner kan ha. Med ett undantag... Bland Betty's produkter fanns bland annat ett ljuvligt korallfärgat lipgloss som heter Kiss and Don't Tell - det var jag tvungen att införskaffa. Dessutom hade jag både bonuscheck och rabatt på Kicks webshop, vilket kom väl till pass. Lipglosset kostar ordinarie 210 kr.

Inga kommentarer: