fredag, mars 29, 2013

Ett rosa bubblande påskägg

 
I år skippar jag godis i påskägget och föredrar rosa bubbel istället.
 
I höstas läste jag på hemsidan för min favorittidning Elle Mat & Vin om en fyndchampagne som heter Collet Brut Millesime från 2002 för 365 kr, vilket beställdes och avnjöts till hummern på nyår. Samtliga i sällskapet var rörande överens om att det var en helt fantastisk champagne! Nu har leverantören slut på just årgången 2002, men man kan beställa från 2004. 
Rosa champagne är för min del en riktig favorit och Collets rosa variant är nu beställd, den kostar 320 kr och jag har stora förväntningar på den.
Eftersom jag beställde den häromdagen hann den ju inte dyka upp till helgen, så istället får vi dricka ett mousserande vin som heter Blason de Bourgogne Cremant de Bourgogne Rosé Brut för 93 kr istället, den ingår i Systembolagets ordinarie sortiment. Det är en riktigt god rosa skumpa som jag gärna dricker ihop med mina tjejkompisar när vi ses!
 

Som vanligt inför högtider har vi fruktansvärt mycket att göra på jobbet och Annandagen är en helt vanlig jobbdag för mig. Idag har jag i alla fall en ledig idag och det innebär lite städande och fixande. Vi får besök av mina föräldrar och syster i helgen och på söndag ska vi dels hinna med att kusinbarnet som fyller 3 år sa firas och så ska sonen åka på påsklovsbesök till en av fastrarna med familj. Syster och jag har en inbokad turridning på islandshästar under morgondagen, har inte suttit på en häst på minst 10 år men det ska bli väldigt roligt!

En riktigt Glad Påsk önskar jag er alla!

Inga kommentarer: