lördag, augusti 08, 2009

Sommarlook - en favorit




Nu är det riktig sommar här i södra Sverige igen! Det har det i och för sig varit nästan hela veckan, men dessvärre har jag inte sett så mycket av det vackra vädret eftersom jag jobbar hela dagarna. Idag har vi tillbringat dagen i Linköping, det var mycket trevligt! Det blev dock inget shoppande där eftersom man nästan smälte bort på stan.

En av mina favoritlooker under sommaren är en diskret sminkning med mineralprodukter. En favorit bland ögonskuggorna i den kategorin är I.d Bare Escentual´s glimmerskugga Queen Tiffany som ensam skugga och en riktigt snygg svart eyeliner (min favorit är just nu MUS Cake Eyeliner Black). Kinderna blir diskret rosiga utan att ge för mycket färg med Rose Diamond från samma märke.
På sommaren har jag gärna håret i en "slarvig" fläta och låter några slingor hänga lösare. För att piffa till frisyren kan man gärna använda ett snyggt diadem, fästa dit en blomma eller använda fina hårnålar. Enkelt men snyggt!

1 kommentar:

Andréa sa...

Skuggan Queen Tiffany ser jättesnygg ut :)