söndag, augusti 23, 2009

Nya Barry M dazzle dusts - recensioner

Tidigare i veckan skrev jag ju om att man kunde beställa prover på Barry M dazzle dusts från IaMia´s. Jag fick mina prover bara ett par dagar senare och tänkte skriva lite korta recensioner om just de färger som jag beställde:

Pearly Mauve är en vacker kall lila med mycket skimmer och bra pigmentering. Färgen är i sig otroligt snygg men föga unik. Den är nämligen identisk med MUS eyedust Latin eller Fyrinnae Parental Advisory. Har du ingen av dem så är å andra sidan Pearly Mauve ett mycket bra köp! Jag tycker att färgen passar bäst ihop en matchande lila kombination eller med silver och svart. Andra dazzle dusts som denna passar med: Lavendel, Cherry, Black Purple, Silver, Black.

Yellow är en solgul skugga som också har en fin pigmentering. Gula skuggor brukar ofta vara citrongula och gå mot en aning grönt eller vara ganska matta, men den här har fullt med glitter i sig. Personligen tycker jag inte om gula skuggor som ensamma skuggor men de är ju otroligt fina i tropiska eller solnedgångssminkningar. Därför känner jag inget behov av att köpa den här i fullsize just nu eftersom jag redan har några, som sällan används i större mängd.
Andra dazzle dusts som passar med denna: Parrot, Lime, Aqua, Teal, Coral, Neon Pink.

Petrol Black var en av de färger som jag ville ha mest från vårens nyhetssläpp, men tyvärr fanns inte den att köpa hos Satine då några av de andra färgerna kom in. Jag älskar den här skuggan som skimrar gudomligt vackert i teal och även i lila i vissa ljus. Man kan enkelt göra en snygg sotning med denna skuggan och den kommer alldeles snart vara på väg hem till mig i fullsize. Ett tips är att göra en klassisk sotning och bryta av med en annan färg t.ex teal eller lila vid undre franskanten.
Andra dazzle dusts som passar med denna: Teal, Aqua Gold, Pearly Mauve, Sapphire.

2 kommentarer:

Julia sa...

Hej! Haha jaa det är riktigt farligt, känns som om jag spenderar halva min lön i butiken :) Vi har inte fått in höstkollektionen än, hoppas den kommer in denna veckan, det är ju en hel del nya produkter. Spännande! :)

mimmi sa...

Åh, jag hoppas vi får se FOTD:s med dessa snart, i synnerhet den understa är jag nyfiken på!