fredag, april 03, 2009

Vardagsfavoriter

Idag får vi besök av BVC, eftersom de gör hembesök när det är dags för 3 års-kontrollen. Det är ett sånt tillfälle när jag tycker att man kan ha en lagom sminkning i lite mer diskreta toner.

Mina favoritprodukter till en dag-/vardagssminkning:
- Smashbox Photofinish Primer, som är en helt fantastisk primer. Foundationen lägger sig mycket snyggare på huden!
- Mineralfoundation (jag använder I.d eller Mine Minerals)
- I.d Mineral Veil (ibland använder jag I.d Featherlight Mineral Veil för extra lyster) som fixar foundation och håller ansiktet matt hela dagen.
- Brynfix: MUS Brow Pencil no1 och MUS Tri Brow Color, snygga bryn definierar ansiktet.
- MAC Paint Pot Soft Ochre som bas för basskuggan.
- Basskugga t.ex MUS Touch eller Savanna, från brynet till globlinje.
- Urban Decay Primer Potion som primer för ögonen.
- Ögonskugga t.ex MAC Mink & Sable eller MAC Tempting, ev en andra skugga i mörkare nyans beroende på tillfälle. Jag väljer oftast olivgrönt eller brunt vid en diskretare sminkning.
- Svart eyeliner, just nu använder jag ju GOSH.
- Mörkbrun (GOSH Velvet Touh Truly Brown) eller olivgrön (MUS eyepencil Wooden Metal) kajalpenna till undre fransraden.
- Mascara, för närvarande Diorshow Blackout waterproof.
- NARS Orgasm eller MAC Mineralize Blush Glee som rouge, båda nyanserna är perfekta men Glee ger lite mer färg på mig.
- Läppbalsamet Crazy Rumors Lip latte French Vanilla ger världens mjukaste läppar!
- MUS lippencil Natural eller Soft för en jämn färg över hela munnen.
- Läppglans i neutral färg t.ex MAC Cherry Blossom för lite extra glans.

Inga kommentarer: