måndag, maj 26, 2008

id Bare Escentuals Gold Flawless Face Brush


För allra bästa resultat bör id - produkterna appliceras med id-borstar. Frågan var ju bara vilken borste? I.d har två olika borstar för att lägga underlag (foundation, mineral veil, rouge etc) - full coverage kabuki och flawless face brush. Kabukin ger ett mer täckande resultat medan flawless face ger en lättare täckning samtidigt som den fungerar bra för mineral veil och rouge, vilket kan vara svårare att lägga med kabukin.
Den borsten jag ville ha skulle ge ett täckande resultat, men gärna gå att använda till de andra sakerna också.
Ikväll upptäckte jag att det finns en special edition flawless face brush från The Gold Collection (där bl.a Gold Gossamer och Golden Earth ingick) - och den är ett mellanting mellan kabukin och den vanliga flawless face! Valet kändes därför självklart och jag hoppas på en leverans inom kort.
Mina produkter från LimeBeauty kom häromdagen, de hade tyvärr åkt fast i tullen så jag åkte på en extraavgift på tråkiga 135 kr. Foundationen Warm Tan var exakt rätt nyans för mig.
Tyvärr visade sig min Feather Light Mineral Veil vara ett mellanting mellan mineral veil och radiance (skimmerpuder), det är jättesnyggt men lite för skimrigt till vardags (speciellt på näsan). Nu måste jag därför beställa en ny original Mineral Veil, men det blir inte från LimeBeauty och förmodligen inte heller från USA pga tullrisken vid lite tyngre produkter.

Inga kommentarer: