tisdag, augusti 07, 2007

Mineraler i fokus


Make Up Stores foundation i all ära, men när det är sol och varmt ute (vilket tyvärr endast inträffat under ett par dagar i sommar) så är det mineralfoundation som gäller. Jag använder just nu provpåsarna från Mine Minerals och inväntar prov av I.d Bare Essentials foundation också.
För att applicera foundationen använder jag ett alternativt sätt än att applicera med en kabukiborste. Jag tar helt enkelt lite pulver och blandar med lite ansiktskräm så blir det en flytande foundation.
Det är enkelt, men det krävs självklart - !OBS - MYCKET VIKTIGT! - att måste man kunna se sin egen hudton väl. Detta gör man enklast genom att sminka sig i dagsljus. Jag applicera foundationen med svamp men man kan ju även använda en foundationborste. Jag rekommenderar inte att man använder fingrarna för resultatet blir inte lika jämt då.

Mine Minerals har även ett rouge som heter Adoring. Det har en väldigt intensiv ton av starkt mörkrosa och är jätteläckert, jag rekommenderar det främt som fest-/partyrouge efter som det är lite glittrigt.

Inga kommentarer: