torsdag, november 26, 2009

Vackra nya ting!

Första raden fr v: I.d blush Vintage Peach, MUS blush Metal Cherry
Andra raden fr v: Bjooti, Micromiss, Sminkan, Lipgloss Bitch

Jag skrev ju häromdagen att jag hade införskaffat lite nytt till sminksamlingen och de nya sakerna syns här på bilden ovan.

Vintage Peach från I.d är en ljuvlig nyans som påminner mycket om Decadent Diamond i burken, men som blir betydligt ljusare på huden. Vintage Peach är perfekt om man bara vill ha en frisk och fräsch look, utan att se direkt sminkad ut.

Make Up Stores Metal Cherry från förra höstens vampyrinspirerade kollektion Whisper (som i efterhand blev en av mina favoritkollektioner på grund av de underbara produkterna som den innehöll) är motsatsen till föregående rouge. Detta rouge är högpigmenterat i en röd mot bärig nyans och man får vara försiktig vid appliceringen, annars kan det bli ett för hårt intryck. Metal Cherry är dock väl värd lite extra jobb, för detta är en ljuvlig produkt!

Brite Birds bloggkollektion är det nog få som har missat. Skuggorna är döpta efter Bjooti, Lipgloss Bitch, Micromiss och Sminkan, fyra av de främsta inom kategorin sminkbloggar. Eftersom Brite Birds skuggor är fantastiskt fina i pigmentering, hållbarhet och konsistens och färgerna dessutom föll mig precis i smaken, så var det förstås självklart för mig att klicka hem dessa. Hittills har jag bara hunnit testa två av skuggorna; Ligloss Bitch som är lila med en röd underton framhäver verkligen bruna ögon, och jag kan tänka mig att den är riktigt snygg speciellt till gröna ögonfärg. Sminkans skugga, som är inspirerad av katten Sabina, är en trio av svart, guld och taupe. Den sista kommer vara flitigt använd av mig till vardagssotningar!

5 kommentarer:

Makeuponista sa...

Metal Cherry är jag supersugen att köpa för att använda som ögonskugga, tror att den skulle bli för hård som rouge på en blekfis som mig :P
Bloggkollektionen vill jag också ha =)

Linda sa...

Åh en sån trevlig hög, kan tänka mig alltihop själv :D

Kerstin sa...

Fina grejer!

marinamake sa...

Åhh jag är supernyfiken på bloggkollektionen... måste nog beställa tror jag!

Bodil sa...

Vilka härliga färger!!