måndag, september 26, 2011

Recension: Lumene Blueberry Long-wear Crystal Eyeshadow Archipelago



Lumene är inget märke som jag har speciellt mycket erfarenhet av. Deras nya Blueberry Long-wear Crystal Eyeshadows är skapade med helt ny teknologi, konstistensen är mashmallowsliknande konsistens och kombinerar det bästa av puder-, kräm-, bakade och flytande skuggor. Enligt mig är det mest slående är de vackra färgerna och det fantastiska metallic-skimret!

Jag föll mest för den vackert blåklintsblå Archipelago och hoppades mycket på att det skulle vara en alldeles underbar ögonskugga. Tyvärr motsvarades inte förväntningarna på denna, då skuggan kändes pigmentfattig och man behövde applicera riktigt många lager för att få en ordentlig färg. Jag tyckte inte heller att den höll färgen särskilt bra eller länge, trots applicering ovanpå bästa eye-primer från Urban Decay. Även det tjusiga skimret försvann till stor del när man jobbade med skuggan. Kanske skulle den funka som suddningsskugga i en blåtonad sminkning eller ovanpå en mörkblå/svart ögonskugga men i övrigt kan jag tyvärr inte se att jag kommer få någon användning för Archipelago.


Pris: 89 kr på Åhléns (finns även på Kicks, Lindex och andra ställen som säljer Lumene)

Betyg: 2/5

Kommer att köpa igen/kommer att köpa fler nyanser? Nej

3 kommentarer:

Skincare by Malin R sa...

Nej, vad tråkigt! Jag har också blivit lite kär i just den här nyansen, men inte provat dem.

Carina (TotalBeauty) sa...

Vad trist! Var så nyfiken på den skuggan, fast i en annan nyans...

Snygg att fotografera i alla fall :)

creme-idiot sa...

Jag blev också mkt beviken, dock är det bättre om man fuktar penseln...