tisdag, februari 24, 2009

Bloggtema: Läppfavoriter

Bloggtemat för denna veckan handlar om läpprodukter och Beautybaby vill veta våra tre favoriter.
Jag förälskade mig i höstas i Crazy Rumors Lip Lattes som är läppbalsam i härliga smaker som t.ex Irish Cream, Mocha, Amaretto, French Vanilla m.m. Förutom en god smak så blir läpparna härliga mjuka och smidiga. Jag gillar dessa så mycket att alla kvinnliga medlemmar i familjen och släkten fick ett exemplar i julklapp, det borde väl säga ganska mycket om mitt omdöme för Lip Lattes.
Cirkapris är 69 kr och du kan köpa dem bl.a hos Accessora.

Jag är inte jätteförtjust i Make Up Stores läpprodukter, varken läppstiften eller läppglansen men jag gillar deras lip pencils. Att använda en neutral färg som bas för läppglans eller läppstift är att rekommendera eftersom hållbarheten på färgen blir bättre! Färgen som jag använder heter Natural och är diskret rosabeige.
Cirkapris är 135 kr och finns på Make Up Store runt om i landet och världen.


Jag använder inte läppstift utan är mer förtjust i läppglans. Favoriten är MAC Dazzleglass som ger ett stort ha-begär efter fler nyanser. För närvarande äger jag endast gammalrosa Money Honey, rödrosa Love Alert och knallrosa Steppin` Out. Anledningen till att det ännu inte har blivit fler är främst att de är svåra att få tag på, men tydligen ska de under våren bli permanta i produktsortimentet (hurra, hurra!). Dazzleglass ger en otrolig glans med glittriga partiklar i olika färger, ger bra hållbarhet och läpparna känns mer mjuka än klistriga, dessutom har de den där diskreta vaniljsmaken som är typiska för MAC:s läppglans.

Cirkapris 195 kr (?) och kan hittas där MAC säljs.

Inga kommentarer: