fredag, september 14, 2007

Nya måsten till min sminklåda


Idag är det ruskigt regnigt höstväder men jag gick ändå ner en sväng till stan och shoppade lite. Insåg vid dagens sminkning att jag nu MÅSTE börja använda löspuder istället för kompakt eftersom det är så mycket bättre. Puderpuffar och svampar går ju åt hela tiden så det behövde jag nya också. Alltså blev det ett besök på "mitt" Make Up Store.
Sen så råkade det komma med en cybershadow i färgen Cosmic (vitskimrig) som är urläcker som highlight eller i innersta ögonvrån och så blev det också en av höstnyheterna - lippencil Purple Attraction som jag kommer använda som eyepencil.
Dagens sminkning blev väldigt lyckad, det var egentligen menad som en dagsmakeup men blev mer avancerad. Jag lade studio foundation som bas vid ögon och använde eyedusts Glam Choc och Golden Mane från temat Wild. Resultatet blev väldigt metalliskt och högpigmenterat. Sedan hade jag svart kajal hela vägen längs ögat både vid övre fransraden och vid inre ögonbandet. Vid undre fransraden lade jag eyepencil Forrest (mörkgrön) och fixerade med cybershadow Extreme (ärtgrön). Resultatet blev mörkgrönt. Som rouge hade jag blush Carmel (brunt) och till det blev det brunrosa naturliga läppar med både Soft (penna), Trust (stift) och Aura (gloss lips).
I övrigt blev det en fluid bas eftersom jag inte har någon studio foundation i riktigt rätt färg för mig själv.

Inga kommentarer: