måndag, augusti 17, 2009

Twilight hypen - i väntan på New Moon


Alla verkar ha en åsikt om Twilight - det är antingen älska eller hata, och det är i övervägande majoritet det kvinnliga släktet som väljer det första alternativet. Jag förstod först inte alls hypen, men sen när jag väl såg filmen blev jag fast. Det är verkligen en film som jag kan titta på om och om igen utan att tröttna på. Det kanske beror på att jag alltid har varit fascinerad av vampyrfilmer?
Böckerna är otroligt bra, om än väldigt lättlästa. Jag fastnade speciellt för "New Moon", som går upp på biograferna världen i slutet av november. Jag och min kollega Karin har tänkt gå på premiären, min kära sambo är nämligen inte alls riktigt lika exalterad som jag över detta.

Jag är speciellt intresserad av filmmakeup och här finns en guide över vad som användes för att sminka huvudkaraktärerna i "Twilight".

Nyfiken på kommande "New Moon"? Klicka här för att se en riktigt bra trailer eller här för att se den officiella.

Inga kommentarer: