fredag, oktober 29, 2010

Shoppingtur i Stockholm


Fr v: MAC e/s Lucky Green, MUS e/d Powerful, MUS e/d Extreme

Den här veckan har jag tillbringat ett par dagar i Stockholm med familjen. Sambon skulle på fotboll och vi passade även på att hälsa på min lillasyster som bor där. Hon har bott där i över tre år men det var första gången som jag såg hennes lägenhet.

Som vanligt när jag åker till huvudstaden stod en shoppingtur med sminkinköp på agendan. Den här gången var jag dock inte lika intresserad som tidigare av att gå till en MAC-disk, det kan nog bero på den nytillkomna tillgängligheten via Kick:s webshop. Fast det blev ett besök ändå när vi ändå var på NK. Jag blev glatt överraskad av att de hade den otroligt snygga vårgröna ögonskuggan Lucky Green (Veluxe Pearl).

Det blev även ett besök på Make Up Store på Götgatan, där jag shoppade två eyedusts från höstens kollektion Extreme. Powerful (blågrön) och Extreme (svart med turkost) fick följa med hem. Övriga nya eyedusts, bl.a Brilliance (som Powerful ser ut som på bilden högst upp) måste jag fundera lite på, men det fanns mycket fina nyheter.

Inga kommentarer: