lördag, augusti 28, 2010

Finaste höstskuggorna från Barry M

Fr v: Brass, Burgundy Noir och Buff

Jag är fullkomligt förälskad i de tre nya dazzle dusten från Barry M:s höstkollektion som jag klickade hem från IaMias för ett par veckor sen. Det är en helt fantastisk trio som är riktigt snygga, både tillsammans och var för sig. Alla tre skuggorna är riktigt skimriga med mycket glitterpartiklar.
Dazzle dusts är mina absoluta budgetfavoriter, tack vare att de är så prisvärda. Fantastisk pigmentering (har ännu inte testat någon som inte håller måttet) och otroligt dryga, man behöver inte mycket till en sminkning så de räcker i evigheter. Priset ligger på 59 kr/st.

Brass är en guldbrun, på gränsen till bronsig skugga. Håll i er alla Twilight - fans, om Edward Cullens hårfärg skulle bli en ögonskugga, så ja... då är detta den färgen.
Burgundy Noir är mörkt auberginefärgad och påminner färgmässigt en hel del om MAC - skuggan Beauty Marked. En perfekt sotningsskugga om man vill ha en lite mjukare ton än svart eller grått.
Buff är champagne - mot guldfärgad och kan kombineras med alla möjliga färger.

I höstens kollektion ingår även en fjärde dazzle dust som heter Bright Indigo (matt lila). Denna skippade jag då jag tyckte att den var alldeles för lik MAC pigmenten Entremauve och Grape, vilka jag redan har.

3 kommentarer:

Helena sa...

Burgundy Noir och Buff ska jag nog ta ock klicka hem, gillar också dazzle dusten

helen sa...

snygga färger :)
intresserad av foundation som är bra för huden? Lottar ut ett stoort paket på min blogg just nu! :)

Em sa...

Reaktionen var "Wow" när jag såg färgerna, och då menar jag inte World of warcraft. ;)

Jag älskar dom! MÅSTE ha!

ps, schysst blogg och grattis till den nyfödda, söt .