söndag, januari 11, 2009

Nytt från I.d och MAC


Här är mina nyaste tillskott i sminksamlingen, fr v: I.d foundation Warm Tan, I.d Smokey Diamonds, I.d Cognac Diamond, I.d Flawless Diamond, I.d blush Rose Diamond, MAC eyeshadow Juxt och MAC mini charm pigment Forest Green.
Idag har jag testat Champagne Diamonds och så här tycker jag:
-Smokey Diamonds är superglittrig och en fantastisk färg att sota med, speciellt om man inte gillar svart. Den påminner om MUS Devil´s Dust men är ännu glittrigare och drar mer åt brunt än lila.
-Cognac Champagne är så där härligt chokladfärgad och är mindre glittrig även om den har lite guldigt glitter i sig. Vid torr applicering ser den nästan matt ut.
-Flawless Diamond har nästan samma färg som Mineral Veil, fast med guldglitter i sig. Den drar dock mer åt guld än rosa vid applicering och den är riktigt snygg.
-Rose Diamonds har jag använt sedan jag fick hem den, den är definitivt ett nytt favoritrouge! Färgen passar mig fantastiskt bra och ger perfekt rosighet. Jag kan tänka mig att den kan se mer korallfärgad ut på ljusare personer men på mig drar det mer åt gammalrosa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

superfina tillskott ;)

Sminkan sa...

Inte illa! Härligt med en massa nytt!

Maja sa...

Ja visst var det härliga grejer? MAC och I.d är ju dessutom toppfavoritmärken hos mig.