lördag, december 31, 2011

Gott Nytt År önskar jag er alla!



Och så var redan 2011 slut.. Året som har gått rekordsnabbt enligt mig. I år har mitt bloggskrivande varit mycket passivt och det får bli mitt nyårslöfte att bli bättre på att skriva inlägg. Under 2012 händer mycket roligt för min del. Inte minst i mars då det blir bröllop, en resa till USA och dessutom fyller jag 30!
Min nyårsafton tillbringas hemma och firas med familjen. Men för det behöver inte bli tråkigt (det blir film, sällskapsspel, fyverkerier m.m) och god mat blir det också. Champagnen är på kylning sen flera dagar, för äkta champagne dricker vi ikväll. Vår nyårsmeny ser ut så här:

Fördrink

Serveras med Västerbottenkex och parmesanfyllda minikrustader toppade med rom och rödlöksströssel

Förrätt

Citron - och vitlöksgratinerad hummer, serveras med avokado- och tomatsallad samt chili- och vitlöksmarinerad halloumi

Huvudrätt

En fantastisk timjandoftande fisk- och skaldjursgryta med saffran och vitt vin, serveras med olivoljerostat vitlöksbröd

Efterrätt

Passionsfruktsmarinerad fruktsallad, serveras med vaniljglass

1 kommentar:

Kerstin sa...

Gott nytt år! Och vilken supergod meny!