torsdag, november 17, 2011

Twilight Immortal Perfume


Det är väl få som har missat att det råder Twilight - feber igen på grund av att den fjärde filmen "Breaking Dawn - part 1" hade premiär nu i veckan. De som följer mig på Twitter vet att jag var en av de hängivna som väntade på biljettsläppet på SF:s hemsida och igår var det äntligen dags efter 1½ års väntan efter den förra filmen. (Du som ska se filmen - missa inte scenen efter eftertexterna, speciellt inte om du inte läst böckerna!)

Jag har tidigare skrivit om Twilight Beauty vid ett par tillfällen. Produkterna har hittills funnits på BeautyPlanet men lägligt nog har nu även Eleven och Nelly tagit in dem i sitt sortiment. Jag kan ärligt erkänna att mitt lip venom fortfarande finns kvar i sin förpackning helt otestat.

Nu finns även en parfym i Twilight Beauty - sortimentet. Immortal heter den och den ska beskriva hur Bella doftar för Edward, ett intryck som varar för evigt och en oemotståndlig doft för alla vampyrer. Parfymen kommer i en kartong där Twilight-svitens huvudpersonener finns avbildade. Fördomarna mot denna parfym är många, inte minst att det är billigt skräp lanserad för att mjölka ur så mycket som möjligt bland allt merchandise. Det var även min första tanke.
Men....




Det är faktiskt en väldigt GOD doft! En mycket intensiv kvällsdoft skulle jag säga och man bör inte ta för mycket om man inte vill vara indränkt i parfym. Och hur skulle den inte kunna lukta gott i den här med toppnoter av citrus och kamomill, hjärtnoter av pion, nejlika och vit fresia samt basnoter av bl.a mysk och patchouli.


Priset ligger på ca 395 kr/50 ml.

1 kommentar:

tess sa...

Vad för scen? När jag såg filmen visades inget extra :( Nu blev jag nyfiken!