lördag, juni 28, 2008

Bloggtema: Restips!


Bloggtema för vecka 26 är: Resetips - vad tar ni med er då ni lämnar hemmet för en semester eller resa? efter förslag från Frajda.
På sistone har jag lugnat ner mig lite vad gäller att ta med mig smink och andra skönhetsprylar. Jag har en bra necessär från MUS där jag får plats med både penslar och smink. Pigment samples är jättebra att ha med sig eftersom de tar sån liten plats! Sen brukar jag ha med mig max 1 rouge, foundation, puder, några eye pencils, nån glittereyeliner, vanlig eyeliner, min Tri brow color, nåt lip gloss. Jag tar också med mig brush cleanser från MUS för rengöring av penslar, eftersom det kanske inte är helt lätt att rengöra penslarna med schampo och balsam (dvs om jag inte har en inbokad sminkning för då gör jag ju självklart det med mina arbetspenslar). Jag tar också alltid med mig egna hygiengrejer förstås fast de får ligga utanför necessären! Plattången och alla stylinggrejer följer också alltid med mig på resa.

Inga kommentarer: