måndag, december 20, 2010

Sminkning till jul


Just nu har jag tiden, men den eländiga kameran har försvunnit. Det blir ett nytt kamerainköp den här veckan, för jag tänker inte låta bli att föreviga Amelias första jul (+att kameran som vi har är väldigt opålitlig).

Hur ska man sminka sig till jul
?

Jag brukar använda guldiga skuggor vid jul, men i år kommer jag nog göra en silvrig sotning eftersom jag har tänkt ha en grå topp. Kanske något i stil med bilden ovan (en gammal EOTD) fast det blir nog något mindre dramatiskt, men kanske med lite glitter.
MUS eyepencil Darkest Shadow, MAC - pigmentet Silver Fog, MUS c/s Crow och MAC e/s Carbon är favoriter till en silvergrå sotning. Glittereffekten görs med MUS glittereyeliner Diamond.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Hej Hej!
Njae, alltså han kan ju sitta med stöd korta stunder (matstolen/gåstolen) men han kan ju verkligen inte använda den som man ska *hihi*, han har väl suttit i den två gånger á 5 minuter eller så, han tröttnar rätt fort ;-).
Vad kul att ni har samma stol, Milton älskade sin så den blev rätt sliten (och nerkräkt) :-D.

Andréa sa...

Så fint :)